2022 Menu
At Vælge 9
Uge 29, 2022
af Rick Joyner

I sidste uge talte vi om det høje kald i Kristus, som få kristne ser, meget mindre løber for at opnå. For dem, der ser det og giver sig selv til dette ultimative liv i hengivenhed, er det mere end blot at tage vores kors op, dø dagligt eller gøre alt for evangeliets skyld. Det handler om at vokse i den tro og autoritet, Gud giver dem, der virkelig bliver ét med Ham.

Herren har kaldt sin kirke til at være verdens salt og lys for at bevare verden fra korruption og hjælpe mennesker med at finde svar på verdens ultimative problemer. Efterhånden som verden går ind i denne tid med store problemer, og kriserne i verden øges, vil Ham, der bor inde i Han's folk, lyse stadig klarere. Guds folk vil også fremstå lysere, efterhånden som mørket tiltager. Vi vil se de største mirakler og visdom komme gennem Guds folk. Imidlertid er profetierne om disse dage klare: Guds folk vil ikke blive værdsat eller fejret af verden. Det bliver lige det modsatte.

Jesus er vores mønster for, hvad vi kan forvente af denne verden. Almindelige mennesker elskede og fulgte Herren, men jo større mirakler Jesus gjorde, jo større trusler og forfølgelse led Han fra religiøse ledere. Vi kan forvente det samme. Der vil dog ikke ske noget, som ikke vil give os en langt mere usædvanlig evig vægt af herlighed og forberede os til at blive brugt i en endnu større autoritet. Derfor må vi ikke søge menneskets accept, men Guds accept.

Jo mindre vi fokuserer på os selv og vores interesser, og jo mere vi fokuserer på Herren, Han's rige og Han's interesser, jo større bliver vores mål for sejr. Til tider kan dette endda kræve, at vi beder om, at Guds domme kommer. Vi så dette med profeten Elias, som erklærede, at det ikke ville dug eller regne undtagen ved hans ord. Er vores enhed med Herren sådan, at når Han ønsker at bringe et jordskælv for at få folks opmærksomhed, er vi villige til at bede om det? Når vi virkelig bliver ét med Ham, vil vi det.

Der kan også være tidspunkter, hvor Gud vil åbenbare os en nødvendig dom, som Han gjorde med Abraham angående Sodoma, og vi vil blive tvunget til at gå i forbøn for barmhjertighed, som Abraham gjorde. Dette er den slags forventede forhold for dem, der er blevet venner og arvinger med Gud.

Efterhånden som ondskaben vokser og bliver stærkere, vil Herrens vidnesbyrd også blive det. Som vi har sagt mange gange, er Esajas 60:1-3 klart, når mørke dækker jorden og "dybt mørke" menneskerne, vil Herrens herlighed stige og vise sig over Han's folk. Husk altid, at resultatet af dette vil være, at nationer kommer til Herren og Han's lys, som det står i vers 3 i denne tekst. Jo mørkere mørket er, jo lysere er herligheden.

Som både Jesus og apostlene sagde, vil disse ting komme over verden som veer på en kvinde. Vi ser nu tydeligt dette mønster. Når en kvinde kommer tættere på fødslen, bliver veerne stærkere og hyppigere. Sådanne sammentrækninger er nu tydelige i vor tid. Hver dag kommer vi tættere på fødslen af en ny verden, som vores Konge vil herske over. Som apostelen Paulus forklarede i Apostelgerninger 14:22, "gennem mange trængsler skal vi komme ind i riget," og hele verden vil komme ind i riget gennem den "store trængsel".

Selvfølgelig ønsker vi alle at høre, at der ikke vil være andet end fred og sikkerhed, men Han's fred vil ikke komme på jorden, før vi har gennemgået den "store trængsel". Hele jorden skal igennem dette for at komme ind i riget. Alligevel kan de, der vandrer med Gud, have den største fred og sikkerhed selv midt i de største trængsler. Guds fred og Herrens glæde over Han's folk er større end nogen prøvelse. Dette er vores arv i Ham.

Som Herren sagde, da Han blev spurgt om tegnene på afslutningen af denne tidsalder, når vi ser disse ting ske, bør vi se op og glæde os, fordi vores forløsning nærmer sig! Vi kan glæde os, når vi har mere tro på Han's kors og vores sikre forløsning, end vi frygter vores omstændigheder i denne verden. Husk også, at Jesus ikke gik til korset for at komme tilbage og ødelægge verden, men for at frelse den.

I alt skal vi holde vores opmærksomhed på Han's herlige rige, som er på den anden side af de trængsler, denne verden nu oplever. Guds rige er mere sikkert end noget andet i denne verden, og for hver dag der går, kommer det tættere på. Eftersom Han's rige beskrives som "retfærdighed og fred og glæde i Helligånden" (se Rom 14:17), vi ved, at vi aldrig vil miste vores fred eller glæde, så længe vi bliver i Han's retfærdighed.
Ugens Ord 30
OP